Janusz Chrostowski
Menedżer z wieloletnim doświadczeniem zarządzania działami marketingu polskich i zagranicznych firm. Od początku kariery związany z marketingiem strategicznym.
Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując bądź prowadząc projekty doradcze dla znanych marek takich jak m.in. Herbapol, Strauss Cafe Poland, Mokate S.A., Sanford/Newell Rubbermaid, RR Donnelly i wielu innych.
Specjalista w obszarach tworzenia, rozwoju i wprowadzania nowych produktów na rynek.
Barbara Chwesiuk
Założycielka i główna projektantka polskiej firmy o wieloletniej tradycji – Bialcon. Firma rozpoczęła działalność w 1992 r. Obecnie jest znaną i cenioną na rynku marką. Aktualnie spółka prowadzi sieć sprzedaży liczącą 60 salonów firmowych w całej Polsce, współpracuje z 260 sklepami multibrandowymi. Zatrudnia blisko 250 osób. Siedziba oraz główny zakład produkcyjny znajdują się w Białej Podlaskiej. Właścicielka Pałacu Cieleśnica i marek Cieleśnica oraz Rabarbar.
Piotr Duda
Urodził się w Szczebrzeszynie, wychowywał w Bodaczowie. Sztuka towarzyszy mu przez całe życie. Podczas sześcioletniego pobytu w Szwecji podpatrywał, jak działa tamtejszy przemysł kulturalny, co potem przeniósł na rodzimy grunt, zostając producentem teatralnym. Współpracował z Teatrem Montownia, stworzył Centralny Basen Artystyczny, był dyrektorem artystycznym Teatru Mazowieckiego. Od 2014 roku organizuje w Szczebrzeszynie Festiwal Stolica Języka Polskiego, za sprawą którego powrócił w rodzinne strony, z pożytkiem dla siebie i regionu.
Barbara Luszawska
Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, pedagog kulturalno-oświatowy. Sztukę pokochała na studiach dzięki akademikowi przy ul. Zana, w którym mieszkała i była uczestnikiem wielu organizowanych w nim imprez kulturalnych. Miłośniczka jazzu, organizatorka Lublin Jazz Festiwalu. Dziś pracuje w lubelskim Centrum Kultury i jest znanym w mieście animatorem sztuki.
Daniel Parol
Socjolog. Od 2006 roku związany branżą komunikacji i mediów. Twórca i redaktor naczelny magazynu Kraina Bugu, Konkursu Ambasador Polski Wschodniej oraz akcji Operacja Rzeka.
Leszek Stafiej
Publicysta marketingowy, dziennikarz, specjalista ds. komunikacji społecznej. Autor cyklów seminaryjnych i programów edukacji społecznej, komunikacji i marketingu regionalnego, etyki biznesu i korporacyjnej odpowiedzialności społecznej. Pomysłodawca, współautor i współproducent cyklicznych programów telewizyjnych „Miliard w rozumie”, „Kochamy polskie seriale”,” Kochamy polskie komedie”; pionier reklamy w Polsce.
Rafał Kasprzak
doktor habilitowany nauk ekonomicznych. Twórca portalu www.ekonomiawkulturze.pl promującego narzędzia i wiedzę z zakresu nauk ekonomicznych w sferze kultury. Autor rozprawy doktorskiej „Konsumpcja usług kultury” oraz rozprawy habilitacyjnej „Przemysły kreatywne w Polsce – uwarunkowania i perspektywy”.
Prowadzi szkolenia z tematyki pozyskiwania środków pomocowych z UE, zarządzania projektami, polityki strukturalnej UE, przemysłów kreatywnych. Posiada bogate doświadczenie zawodowe z zakresu: zarządzania projektami finansowanymi ze środków publicznych, doradztwa dla przedsiębiorstw w pozyskiwaniu środków publicznych, współpracy z sektorem kreatywnym, analizy biznesowej i rynkowej dla start-up. Od 2008 roku prowadzi działalność gospodarczą z zakresu doradztwa w pozyskiwaniu środków UE, doradztwa biznesowego, szkoleń, rozliczania i zarządzania środkami publicznymi (dotacje europejskie), badań i ekspertyz.
dr Mateusz Halicki
Prezes Zarządu Ecorys Polska Sp. z o.o., po ukończeniu studiów w Akademii Leona Koźmińskiego, następnie studiów podyplomowych z Zarządzania, został doktorem nauk ekonomicznych w Szkole Głównej Handlowej. Z Ecorys związany od 2007 roku, w tym czasie pełniąc różne role. Jest również pomysłodawcą i założycielem pierwszego w Polsce klastra z obszaru komunikacji Creative Communication Cluster. W latach 2017-2019 był członkiem Rady ds. Kompetencji IT.
Ecorys jest jedną z najstarszych firm doradczych w Europie założoną w 1929 roku, w Polsce spółka obecna jest od 1997. Ecorys Polska aspiruje do roli doradcy i pomostu pomiędzy instytucjami UE a krajami Partnerstwa Wschodniego, w tym naszymi wschodnimi sąsiadami: Ukrainą i Białorusią.
Marcin Piotrowski absolwent socjologii UMCS w Lublinie. Twórca Festiwalu Folkowisko nagrodzonego w 2019 roku nagrodą Ambasador Wschodu w kategorii Projekt. Działa na rzecz promocji kultury.
Lucjusz Nadbereżny
Prezydent miasta Stalowa Wola od 2014 r. Z wykształcenia politolog i prawnik, absolwent Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz WZPNoG Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego w Stalowej Woli. Miasto Stalowa Wola otrzymało nagrodę Ambasador Wschodu w kategorii Samorząd 2018. (źródło: stalowawola.pl)
Agata Porębska
pracuje w Browarze Hoplala – stworzonym przez kobiety dla kobiet, który otrzymał nagrodę Ambasador Wschodu w kategorii Biznes 2018.
dr Konrad Smoliński
Badacz i innowator, który pracował na uniwersytetach, w think-tankach i zaawansowanych technologiach przemysłu w Anglii, Włoszech i Polsce. Doktor nauk ekonomicznych z ekonometrii w European University Institute we Florencji.
Aktywnie działa na rzecz Polski Wschodniej. Założyciel i lider „Inicjatywy LWL” działającej we Włodawie. Przewodnik projektu Re-Vitae Włodawa; Inicjator interdyscyplinarnych projektów jak Perseidalia (Mazury), Sztuka Pod Koszem (Włodawa). Edukator, działacz lokalny i społecznik, przyjaciel i łącznik wielu inicjatyw pogranicza.
Krzysztof Margol
polski działacz społeczny, pedagog i samorządowiec, szef Nidzickiej Fundacji Rozwoju NIDA działająca na obszarach o dużym bezrobociu. Inicjator utworzenie Garncarskiej Wioski w Kamionce. Kierowana nieprzerwanie przez niego instytucja swoim wsparciem objęła kilkadziesiąt tysięcy osób, na obszarze województwa warmińsko-mazurskiego. Na swoim koncie ma nagrody: w Konkursie na Najlepszą Inicjatywę Obywatelską „Pro Publico Bono” w 2008. W 2009 w plebiscycie tygodnika „Newsweek Polska” Krzysztof Margol wraz z żoną Barbarą zostali uhonorowani tytułami „Społeczników Roku”.
dr Jarosław Górski
specjalizuje się w marketingu miejsc i konkurencyjności obszarów terytorialnych. Jest współzałożycielem i członkiem zarządu Fundacji Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc. Wykłada na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Pełni rolę doradcy sektorowego w Związku Miast Polskich. Od 16 lat prowadzi działalność badawczą i konsultingową dotyczącą rozwoju jednostek samorządu terytorialnego. Jest współautorem kilkudziesięciu strategii, planów, analiz oraz projektów szkoleniowych w zakresie brandingu, promocji oraz rozwoju oferty polskich miast i regionów. Pracował m.in. dla samorządów Warszawy, Krakowa, Gdyni, województw mazowieckiego, kujawsko-pomorskiego, małopolskiego, podkarpackiego, śląskiego, warmińsko-mazurskiego i innych.
prof. dr hab. Ewa Glińska
dr habilitowany nauk o zarządzaniu, profesor Politechniki Białostockiej, kierownik Katedry Marketingu i Turystyki na Wydziale Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej. Autorka blisko 200 opracowań naukowych z zakresu marketingu i brandingu terytorialnego, w tym książki „Budowanie marki miasta. Koncepcje, warunki, modele”. Ekspert z zakresu marketingu miejsca w projektach krajowych i międzynarodowych. Koordynator kilkudziesięciu opracowań strategicznych na rzecz jednostek samorządu terytorialnego.